Brasov – Excursie Surpriza!

Neata! Asa cum am promis intr-un articol din zilele trecute, o sa-mi las o impresie despre Brasov si am sa povestesc cum am ajuns acolo si ce am facut. Daca cafeaua-i pregatita, spor la citit!

Era intr-o zi de Vineri, toti 3 ne grabeam sa prindem trenul spre Brasov. Cu vreo cateava zile inainte vorbisem cu niste amici de acolo sa stam la ei o noapte, cand ajungem, sa vizitam si noi orasul. Urcam in tren cu 5 minute inainte de a pleca. Era plin! Doar iubita mea a avut loc pe bilet, eu cu celalalt amic al meu am stat si am zabovit de la Bucuresti si pana la Ploiesti, in cur, pe scari. Dupa, s-a mai eliberat. Am avut noroc ca era vagon din ala smecher cu scaune rabatabile pe holul vagonului, in afara „cabinelor” cu locuri. Si-am stam pana am ajuns in Brasov. Ne-au intampinat cei doi amici ai nostrii. Am mers „klandestini” cu autobuzul pana la ei la apartament. Acolo ne-am schimbat si am plecat la plimbare. Am vizitat destule. Am trecut pe langa liceul de muzica de acolo, am vizitat Biserica Neagra, am mancat la Mc, am fost pe Str. Sforii, prin Piata Sfatului unde a mea a mancat o ditai clatita uriasa cu nutella. Am fost si la Cetate. Smechera rau. Unul dintre amicii nostrii de acolo ne-a spus ca inainte, in ea, se faceau evenimente ca nunti, botezuri, cununii, inmormantari, cumetrii, executari … Glumesc! Mi-a zis doar de evenimente. Toate s-au tinut pana cand nu stiu care putred de bogat om a cumparat-o sau a luat-o pe numele lui drept mostenire (nu mai stiu exact) iar acum e inchisa si sta acolo in vazu’ lumii si atat. Cetatea asta misto dateaza din 1580 (cel putin asta scria deasupra portilor mari de la intrare). Bine, eu mare rebel, am mers si am si batut la portile alea, apoi am intrebat daca o pazeste cineva, si bam! Paznicu’ aproape ca isi scosese capu’ pe fereastra sa vada ce se intampla. M-a vazut dar nu a zis nimic, observand cum ma retrageam spre grupul meu. A fost misto, de aici de la cetate e o priveliste super asupra unei parti mari din oras. Chiar a fost calumea!

Impresii

Ce am observat este cum este structurat ( sa zic asa ) orasul. In centru, toate sau majoritatea cladirilor sunt vechi si pastrate decent, spre periferie incep sa apara cladiri noi cu 5-8 etaje. Mi se pare destul de tare ca totusi au pastrat integritatea. In Bucuresti au aparut cladiri noi pe langa cele vechi, si cam se duce farmecul „trecutului”.

Desii are 3 benzi pe sens, traficul nu este asa de mare, ceea ce m-a suprins. Adica l-am observat in cam toate orele din zi si noapte si a parut mai mult decat decent. Ce m-a bucurat enorm. Adica, legat de cladirile alea noi, e cam liniste si daca esti Bucurestean sau locuiesti in Bucuresti de o perioada, traficul iti intra in sange, galagia aia, apoi cand dai de linistea din Brasov, parca iti da o tenta de plictiseala, dar trece repede.

Oamenii nu prea au habar de termenul de „a sta la coada”. Am observat asta in prima faza la gara cand ne-am luat bilet de intoarcere. Noi stateam linistiti in coada, iar in faza vreo 3-4 persoane cu varste cuprinse intre 40 si 78 de ani, impingandu-se acolo.ntr-o alta faza, cand am cumparat clatita aia magica/uriasa sau cum era numita pe foaia aia, tot asa, o satra de „oameni de etnie rroma” stateau si se bagau prin fata, prin stanga, prin dreapta si asa mai departe. Alaturi de satra am mai observat un cuplu care aveau exact acelasi intentii.

In rest, totul a fost frumos. mi-a placut.

Ce am mai facut?

Mai nimic, am consumat bauturi alcoolice (un vin misto alb) , am fumat ( Aveam o punga de tutun Primusa) si am ras foarte mult. Am ascultat muzica; am avut o tentativa sa vedem un film dar nici-o sansa. Si cam atat.

Am vizitat Brasovul exact cand aparuse caldura, deci presupun ca e mult mai frumos iarna, cu zapada. Si cam asta a fost experienta in Brasov. A fost relativ pe scurt.

Sa ai o dimineata, zi, seara, noapte misto!

P.s. Ce oras imi recomanzi sa vizitez in urmatoarea mea ocazie, si de ce?

P.s.s. Cand am luat trenul inapoi spre Bucuresti, in gara in timp ce asteptam, am tras o fotografie misto rau. Am s-o pun mai jos!

55470323_2344725969093851_8688951519661260800_n
Gara – Brasov

Un gând despre “Brasov – Excursie Surpriza!